5 zasad tworzenia profilu marki na Facebooku

5 zasad tworzenia profilu marki na Facebooku

Facebook stał się prostym i wygodnym narzędziem do kreowania wizerunku marki w świadomościach odbiorców. W łatwy sposób można dotrzeć do szerokiego grona internatów, stosując wiele marketingowych zabiegów, by zachęcić do skorzystania z usługi lub zakupienia produktów. Aby jednak strategia marki miała sens, warto poznać 5 zasad, dzięki którym sukces w sieci będzie na wyciągnięcie ręki.

 

1. Definicja marki – trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie o tożsamość marki, jej filozofię i wartości, które chce reprezentować. Warto też pamiętać o określeniu charakteru usług lub produktu oraz potencjalną grupę odbiorców.

6856181503_8d8e73208b_z

 

2. Idea – mając podłoże w postaci definicji marki, należy stworzyć plan zaistnienia na Facebooku, a w nim zawrzeć sposób, w jaki chce się zaistnieć w sieci i jak podbić serca odbiorców.

idea

 

3. Cel – warto go określić, aby móc kreować swój wizerunek w sieci w ogóle. Chodzi o to, aby uświadomić sobie po co tworzymy profil. Czy jest to narzędzie do poprawienia wizerunku marki? A może nowa usługa lub produkt potrzebują promocji?

5886232170_6a49a61989_b

 

4. Content – czyli oprawa graficzna, nazwa profilu, myśl przewodnia i szkielet komunikacji. To bardzo ważny moment, ponieważ pierwsze zetknięcie się z profilem na Facebooku decyduje o tym, czy odbiorca zdecyduje się na niego wrócić i być może zapoznać się z ofertą, czy też nie.

7946373582_cd2e130566_c

5. Organizacja – chodzi o określenie budżetu i harmonogramu wpisów. Na początku istnienia na Facebooku warto zdecydować się na płatne reklamy, które ułatwią dostęp do grupy docelowej i zwiększą zasięg postów w ogóle. Harmonogram lepiej zorganizuje pracę i działanie profilu w oczach internautów.

harmonogram

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.