Benefity marki – jak je określić?

Benefity marki – jak je określić?

Benefity, to inaczej korzyści, dodatkowe wartości, jakie klienci wiążą z marką. Należy pochylić się nad nimi już na etapie tworzenia strategii marki, po określeniu insightu konsumenckiego. Marki, które realizują swoją strategię zgodnie z przyjętym planem, mogą mieć pewność, że klienci przez długie lata właśnie przez pryzmat wybranych korzyści będą spoglądać na markę i jej produkty.

Aby zdefiniować benefity marki tak, jak w przypadku pozycjonowania, konieczne jest wejście w umysł konsumenta. Jeśli zrobisz to dobrze, sprawisz, że marka stanie się bliższa użytkownikom i wzrośnie wokół niej zainteresowanie. Określając korzyści, spójrz na nie z dwóch perspektyw – emocji oraz funkcjonalności.

Z punktu widzenia konsumenta, jakie korzyści emocjonalne wiążą się z korzystaniem z Twoich produktów i usług?  Jakie funkcjonalne benefity dostrzegasz? Najlepiej, jeśli benefit funkcjonalny będzie znajdował odzwierciedlenie w beneficie emocjonalnym. Dla przykładu: zamówienie cateringu oszczędza Twój cenny czas, który możesz spędzić razem z rodziną; lek przeciwbólowy niweluje uczucie bólu, a Ty czujesz się znowu w pełni sił.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.