Błędy SEO

Błędy SEO

Tworzenie treści SEO bez podstawowej wiedzy na ten temat wiąże się z dużym ryzykiem popełnienia poważnych błędów. Samo SEO jest w strategii marki niezwykle istotnym narzędziem, wpływa bowiem na jej pozycję w wyszukiwarkach. Co robić, a przed czym się chronić, aby uniknąć wpadek?

1. Plagiat i brak oryginalności to bardzo powszechny i poważny błąd. Twórcy SEO niezwykle często nie tylko kopiują treści innych autorów, ale również przerabiają swoje własne, co bardzo niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie marki.

2. Przeoptymalizowanie – mamy z tym do czynienia w sytuacji, gdy frazy kluczowe pojawiają się zbyt często w różnych miejscach, tzn. w tytule, nagłówkach H1 i H2, linku wewnętrznym, a ponadto zostają wielokrotnie użyte w całym tekście. Taki zabieg może znacznie zaszkodzić pozycji witryny w wyszukiwarce

3. Brak wersji mobilnej strony w dobie smartfonów, tabletów i innych urządzeń przenośnych to duży grzech. Odwiedzenie strony nieposiadającej wersji mobilnej powoduje, że wielu użytkowników po prostu ją opuszcza, bez względu na jakoś opublikowanych treści.

4. Brak konkretyzacji słów kluczowych może spowodować chaos w SEO. Jeżeli twórca nie będzie wiedział na jakie frazy zwracać uwagę, które z nich wykorzystywać jak najczęściej, a których unikać, treści SEO będą miały znikome działanie. Należy więc zastanowić się, co chcemy osiągnąć, jakich słów kluczowych należy używać, aby ten cel osiągnąć – i to wszystko na podstawie indywidualnej analizy marki i jej oferty, potrzeb konsumentów i działania konkurencji.

5. Nieśledzenie efektów powoduje, że działania SEO są praktycznie bez sensu. Jeżeli nie będziemy wiedzieć, które z kanałów przekazu są najskuteczniejsze i jakie frazy kluczowe są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników, nie będziemy mogli poddać w wątpliwość dotychczas przyjętych metod i dostosować przyszłych działań do potrzeb rynku.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.