Co zrobić przed wprowadzeniem marki na rynek? (cz. 1)

Co zrobić przed wprowadzeniem marki na rynek? (cz. 1)
NY - http://nyphotographic.com/ Creative Commons 3 - CC BY-SA 3.0 /

Dopiero rozpoczynasz działalność, a może Twoja firma tak już się rozwinęła, że wprowadzasz nowy produkt na rynek. Tak czy inaczej, z pewnością warto rozważyć stworzenie nowej marki. Wynika to z tego, że dzisiejsi konsumenci znacznie częściej wybierają znany im produkt, niż ten zupełnie obcy. Ponadto produkt bez marki kojarzy się z bublem, więc decydując się na produkt generyczny jesteśmy skazani na najmniej wymagających klientów, a tacy nie generują wysokiej marży. Dla samej firmy marka może mieć ogromną wartość, wielokrotnie przekraczającą jej majątek.

Zanim marka zadebiutuje na rynku, należy dokonać wnikliwych analiz marketingowych, tak by zminimalizować koszty ewentualnej porażki i nie podejmować nadmiernego ryzyka. Powinny one zawierać takie elementy, jak analiza popytu, klienta, konkurencji i trendów. Powinno się rozpocząć od analizy popytu z dwóch powodów, gdyż firmy odnoszące sukces to te, które nie tworzą tego co potrafią, lecz te, które tworzą to czego oczekują ich klienci, oraz dlatego, że brak zainteresowania klienta oznacza koniec całego przedsięwzięcia na tym etapie. Ryzykuje się w ten sposób jedynie koszt utopiony w tej analizie. Zaleca się, by niewielkie marki adresowały swój produkt do nisz rynkowych, a firmy z większym kapitałem walczyły o główną część rynku. Zakładając, że popyt istnieje, można przejść do kolejnych analiz.

Po określeniu charakterystyk naszego klienta (w formie person) i poznaniu jego opinii o aktualnej ofercie rynkowej; zbadaniu potencjalnej konkurencji, a także potencjału rynku w przyszłości, mamy komplet danych.

Comments ( 3 )

  1. ReplyTamara95
    O, liczę na kolejne części. Przyda się na prezentację na zajęcia XD
  2. ReplyNazwa MarekF( wymagane )
    Tekst krótki, ale treściwy. Dobrze na początek pomyśleć o jakichś gadżetach reklamowych. Takie drobiazgi reklamowe powinny być przede wszystkim praktyczne. Ostatnio zamówiliśmy dla naszych klientów powerbanki i cieszyły się ogromnym powodzeniem. :) Duży wybór gadżetów jest na stronie tokantis, można też poprosić o katalog. Ceny nie są wygórowane, a wybór ogromny.
  3. ReplySWL
    Analizy i przede wszystkim analizy ;)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.