Co zrobić przed wprowadzeniem marki na rynek? (cz. 2)

Co zrobić przed wprowadzeniem marki na rynek? (cz. 2)

W tym miejscu należy pomyśleć nad pomysłem na markę – jaki jest jej sens istnienia, misja, którą ma spełnić – w kontekście kulturowym. Inne wartości są oczekiwane od marki globalnej, a inne od skierowanej do społeczeństw konserwatywnych. To niezwykle istotne by przekaz marki był dopasowany do klienta potencjalnego w sytuacji, kiedy planujemy agresywną ekspansję na zagraniczne rynki, unika się w tej sytuacji kosztownego i ryzykownego rebrandingu.

 

Jeśli nie czytałeś pierwszej części artykułu, powinieneś szybko to nadrobić.

 

W którym momencie najlepiej rozpocząć tworzenie szumu wokół marki? Jak najszybciej! Jeżeli masz coś wartościowego do przekazania ludziom, masz szansę stworzyć wiarygodność marki i pierwszych ewangelistów zanim jeszcze Twój produkt zagości na półkach sklepowych. Idealny przekaz w epoce krótkiego czasu koncentracji uwagi jest możliwie krótki, ale silny i zrozumiały. Można zwiększyć jego atrakcyjność prezentując go w towarzystwie zdjęć lub w formie video lub animacji.

 
Niemal truizmem jest przypomnienie o potędze Internetu – marka, która nie prowadzi w nim komunikacji z klientem i sprzedaży, traci część swojego potencjału. Dzisiaj już nawet antykwariaty i lombardy prowadzą działalność e-commerce. Należy też pamiętać, że przekaz w Internecie będzie różnił się od tego w mediach tradycyjnych – inny klient czyta gazetę, inny ogląda telewizję, a jeszcze inny typ klienta sprawdza Twittera. Dopasowując go pod odpowiednie medium, zyskujesz pewność, że przekaz marki dotrze do klienta niezniekształcony, dokładnie taki jaki chcesz żeby był.

Comments ( 3 )

  1. ReplyKinia
    Po kilku latach nawet najlepsze marki potrzebują delikatnego rebrandingu. Odświeża to niejako ich wizerunek.
  2. ReplyLubię naleśniki z cebulą
    Przede wszystkim wszystko przemyśleć. Biznesplan to podstawa ;)
    • ReplyKuchmistrz
      nie licząc głupiego jak pień drzewa Twojego nicka to masz rację choć z biznes planem biznesy też upadają więc nie demonizuj placku....

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.