Czym jest insight konsumencki?

Czym jest insight konsumencki?

Myśląc o pozycjonowaniu marki na rynku, punktem wyjściowym jest stworzenie insightu konsumenckiego. Czym on jest i dlaczego jest tak istotny przy tworzeniu strategii marki?

Insight to inaczej zbiór informacji na temat potrzeb i przekonań grupy docelowej, do której marka kieruje swoje produkty. Dobrze zidentyfikowany insight pozwala budować konteksty do mówienia o marce, jej produktach i usługach. Na jego bazie powinna opierać się cała strategia marki – benefity, wartości, obietnice czy osobowość.

Insightu nie tworzy się od zera. Powinien powstać w wyniku obserwacji, najlepiej w bezpośrednim kontakcie z konsumentem. Nie musi obejmować całej grupy docelowej, jednak im jest on szerszy, tym większa szansa, że nowa marka odpowie na potrzeby konsumentów. 

O przykładach dobrych insightów w strategii budowania marki napiszemy już niebawem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.