„Fajna” marka

„Fajna” marka

Dla marek ważne jest bycie zgodnymi z duchem czasu. Śledzenie i dogłębne zrozumienie trendów społecznych pozwala na stworzenie oferty dostosowanej do targetu ponad wszystko pragnącego być trendy i cool.  W dzisiejszej epoce konsumeryzmu fajność utożsamiana jest z posiadaniem marek powszechnie uważanych za fajniejsze od innych. Stworzenie takiej marki jest możliwe w bardzo szerokiej palecie produktów i usług, od modnych restauracji począwszy, przez parki trampolin, aż po luksusowe produkty elektroniczne, ubrania, biżuterię. W osiągnięciu silnej marki w tej kategorii niebagatelne znaczenie mają oczywiście działania brandingowe i marketingowe.

Fajność marek może się odznaczać w sposób bardzo wyraźny, albo całkiem subtelny – przedsiębiorstwa same muszą ustalić jakie podejście najlepiej się sprawdzi w komunikacji z klientami. Nie jest to proste zadanie, przekonanie klientów nie jest zależne od ilości wydanych pieniędzy, a od jakości researchu (musi on zawierać ustalenie metod dyferencjacji marki od konkurentów) i autentyczności przekazu. Niestety, moda jest rzeczą ekstremalnie nietrwałą, zatem badania rynku muszą być wykonywane cały czas. W przeciwnym razie, marka bardzo szybko utraci swój trendy wizerunek.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.