Jak zwiększyć zaufanie do marki?

Jak zwiększyć zaufanie do marki?

Niedawno mieliście okazję poczytać o znaczeniu zaufania w kreowaniu wizerunku marki. Po przygotowaniu teoretycznym czas na wdrożenie tej wiedzy w praktyce. Dzisiaj przyjrzymy się zagadnieniu poprawy zaufania do marki.

Większość marek, które z sukcesem zdobyły zaufanie swoich klientów, osiągnęło je dzięki ciągłemu dostarczaniu dokładnie takiej wartości, jakiej Ci klienci oczekiwali. Raz za razem udowadniając swoją wiarygodność, nie dawały nabywcom powodów do obaw. Wskazuje to na znaczenie researchu, jako sposobu doprecyzowania rzeczywistych potrzeb klientów organizacji, nie tylko w zakresie produktów i usług, ale i sposobów komunikacji. Spełnienie określonych w ten sposób potrzeb jest warunkiem koniecznym do zdobycia zaufania klientów.

Kolejnym krokiem jest wypytanie klientów o ich doświadczenia z firmami konkurencyjnymi – zarówno te pozytywne, jak i te wyróżniające się na minus. Dzięki temu możliwe jest skopiowanie zachowań przynoszących natychmiastowy wzrost zaufania, jak i wyczulenie personelu na najgorzej odbierane praktyki.

Wszystkie działania promocyjne powinny być konsultowane z klientami. Być może dana kampania promocyjna (Wargorr Wedla), czy rozszerzenie marki rozczarowuje klientów i podkopuje ich zaufanie do brandu. Tradycyjne metody researchu marketingowego oraz analiza mediów społecznościowych powinny wystarczyć do tych celów.

A co zdobyło lub zniszczyło Wasze zaufanie do marek? Piszcie w komentarzach.

Comments ( 2 )

  1. ReplyMarcin
    Pewnym liniom lotniczym bardzo by się taka lekcja przydała ;)
  2. ReplyFelix
    Ja na przykład nie lubię, kiedy jakaś marka wykorzystuje każdą okazję żeby się promować. Tutaj wymieniłbym Coca Colę, bo mimo tego że robią świetne reklamy i wszyscy mamy do nich sentyment (świąteczna ciężarówka) to odnoszę wrażenie, że nawiązują współpracę ze wszystkimi jak leci, szczególnie mam na myśli młodych "YouTuberów" i celebrytów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.