Marki budowane w oparciu o uczucie rywalizacji

Marki budowane w oparciu o uczucie rywalizacji

Kolejnym uczuciem rozpatrywanym na tym blogu jest potrzeba rywalizacji. Rzecz? naturaln? dla znacznej cz??ci ludzi jest porównywanie siebie z innymi – ich celem jest wypadanie atrakcyjniej na ich tle. To w?a?nie z tego powodu kupuje si? produkty ?echtaj?ce pró?no??, takie jak luksusowe ubrania, wielkie telewizory, czy drogie samochody. St?d te? nic dziwnego, ?e marketingowcy staraj? si? podsyca? to uczucie przy pomocy komunikacji marki.

Ze wzgl?du na wykorzystanie naturalnych bod?ców zbudowanie marki w oparciu o uczucie rywalizacji (de facto wy?szo?ci) nie jest trudn? strategi? marketingow?. Nie wymaga walki z ludzkim cynizmem, jak zabieganie o zaufanie, zatem jest bardzo cz?stym wyborem – dzisiaj korzystaj? z niej nawet marki spo?ywcze. Podstawowym zadaniem marketingowców jest zbudowanie opinii o marce sugeruj?cej, ?e daje ona konsumentowi co?, co pozytywnie wyró?ni go na tle rodziny, s?siadów, czy nieznajomych. Nie ma tutaj miejsca na potrzeby, buduje si? zachcianki. Wizerunek nale?y zbudowa? nie tylko w oczach klientów, ale i pozosta?ych konsumentów, nie korzystaj?cych z produktów marki – poczucie wy?szo?ci powinno wynika? nie tylko z odczu? klienta, ale i z opinii otaczaj?cych go ludzi.

Nie ma raczej potrzeby udowadnia?, ?e najbardziej nara?eni na taki przekaz s? ludzie m?odzi oraz cierpi?cy na schorzenia psychiczne, takie jak zakupoholizm, czy zaburzone poczucie w?asnej warto?ci. Nie jest to jednak jedyna grupa docelowa, gdy? potrzeba rywalizacji jest uniwersalna, nie dotyczy wy??cznie osób z problemami, tudzie? aspiruj?cych do roli liderów. Rywalizacja mo?e odnosi? si? te? do bycia pierwsz? osob? posiadaj?c? dany typ produktów, np. telewizor z zakrzywionym ekranem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.