Marki wykorzystuj?ce uczucie zaufania

Marki wykorzystuj?ce uczucie zaufania

Zaufanie nale?y do najcz??ciej wykorzystywanych emocji w komunikacji marki. Robi? to banki i inne instytucje finansowe, którym ludzie powierzaj? swoje pieni?dze w zaufaniu, ?e nie tylko one nie znikn?, ale i dzi?ki umiej?tno?ciom bankierów pomno??; tak?e dzia?alno?ci e-commerce musz? wzbudza? zaufanie, ze wzgl?du na bezpiecze?stwo transakcji oraz konieczno?? dostarczenia nieuszkodzonego towaru na czas. Powszechno?? nie wyklucza jednak trudno?ci – zaufanie jak ?adne inne uczucie wymaga ci?g?ej zdolno?ci do spe?niania nawet wygórowanych oczekiwa?, firma nie mo?e mie? gorszych dni.

Niestety cz?ste wykorzystywanie zaufania w komunikacji marek oznacza, ?e trudno jest przy pomocy tego uczucia wyró?nia? przedsi?biorstwo oraz rzeczywi?cie je wzbudza?. Tym bardziej istotna jest umiej?tno?? dostarczania dowodów o takim stanie rzeczy. Przyj??o si? uwa?a?, ?e zaufanie ma szczególne znaczenie przy drogich transakcjach. Jednak nie jest to do ko?ca prawda – nawet przy zakupie relatywnie tanich produktów, takich jak np. buty wi?kszo?? klientów kieruje si? dotychczasowymi, pozytywnymi do?wiadczeniami zwi?zanymi z dan? mark?(„moje obecne buty marki X trzymaj? ju? 3 lata, kupi? kolejn? par?”).

W kolejnym tek?cie zostanie poruszony temat zwi?kszania zaufania do marki. Tymczasem jestem ciekaw waszych historii zwi?zanych z markami, które wzbudzi?y lub – wr?cz przeciwnie – straci?y wasze zaufanie. Podzielcie si? nimi w komentarzach.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.