Old Spice – przepis na sukces marki

Old Spice – przepis na sukces marki

Charakterystyczne i rozpoznawalne podbiły nie tylko czas antenowy, ale również Social Media, łącząc rzesze swoich fanów – reklamy Old Spice, które z przymrużeniem oka traktują wypracowane dotychczas standardy marketingowe.

Nie da się ukryć, że reklamy kosmetyków, w zasadzie, mają zbliżony charakter i strukturę. Trywialne, bez polotu i nastawione jedynie na informowanie o skuteczności stały się dla odbiorcy niemal przeźroczyste. Dlatego też twórcy kampanii Old Spice posunęli się dalej, aby wyróżnić się spośród tłumu uderzająco podobnych do siebie reklam. Celem przekazu stało się nie to, jak dezodorant działa w służbie ochrony przed poceniem, ale to, że dzięki niemu można stać się prawdziwym samcem alfa i zdobyć… dziewczynę!

Podkreśla się fakt, że Old Spice to produkt dla prawdziwych mężczyzn i to, że każdy może nim być, również syn nadopiekuńczej matki. Kampania przekonuje, że z pomocą tego wyjątkowego produktu używający go panowie podbiją serce niejednej niewiasty. Niektóre z reklam skierowane są do damskiej grupy odbiorczej zapewniając, że tylko dzięki temu dezodorantowi każda z kobiet może obudzić w swoim partnerze prawdziwego “ogiera” – takiego, jak w reklamie.

To kampania, która przyniosła efekt sprzedaży i rozpoznawalności marki nawet wśród osób, które nie są potencjalnym gronem odbiorców. Co istotne, są oryginalne, ale nie wulgarne, przez co nie sposób przejść obok nich bez uśmiechu. Twórcy tej strategii pokazali, że nie trzeba sięgać po kontrowersyjne środki przekazu, aby móc osiągnąć spory sukces na rynku.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.