Pozycjonowanie marki – o co tak właściwie chodzi?

Pozycjonowanie marki – o co tak właściwie chodzi?

Pozycjonowanie określa, czym marka ma stać się w umysłach i sercach klientów. To wszystkie elementy, dzięki którym marka będzie wyróżniała się na tle konkurencji. Gdy marka jest dobrze wypozycjonowana, nie ma wątpliwości, na jakie potrzeby odpowiada i do jakiej grupy odbiorców jest kierowana.

Jeden z twórców marki Dove powiedział kiedyś „Mogłem zrobić z marką Dove co chciałem. Mogłem wypozycjonować ją jako detergent dla ciężko pracujących mężczyn z brudnymi rękoma”. Tak się jednak nie stało.

Kreując nową markę na rynku, powinniśmy określić:

  • do kogo jest kierowana?
  • na jakie potrzeby odpowiada (zarówno materialne, jak i emocjonalne)?
  • jakie niesie obietnice?
  • kim byłaby gdyby była człowiekiem?
  • jakie wartości by wyznawała?

Elementy te nie tylko definiują markę, ale także stanowią kluczowy drogowskaz wszystkich działań rozwojowo – promocyjnych.

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.