Rodzaje strategii marki

Rodzaje strategii marki

Stworzenie strategii marki to podstawowy element w procesie tworzenia firmy oraz kreowaniu wizerunku marki. Ze względu na charakter marki wyróżnia się 6 rodzajów strategii.

 

1. Strategia marki indywidualnej – ma duży potencjał, ale możliwość utraty reputacji i wysokie koszty wprowadzania nowych produktów na rynek.

2. Strategia multibrandingowa (wielomarkowa) – ma zastosowanie dla marek, które wprowadziły na rynek oddzielne rodziny produktów, np. Procter&Gamble – Pampersy, Blend-a-med.

3. Strategia marki rodzinnej – jej celem jest wykreowanie ogólnego wizerunku firmy wraz z podkreśleniem jej wartości rodzinnych. Ma zastosowanie w przypadku małych różnic między produktami marki, które mają duży potencjał na rynku. Jej wadą jest brak możliwości wyróżnienia określonego produktu.

4. Strategia marek łączonych – stosuje się ja w przypadku połączenia marki rodzinnej z marką indywidualną. Jej zaletą są stosunkowo niskie koszty promocji.

5. Strategia rozszerzona marki – wykorzystywana przy połączeniu marek indywidualnych w celu stworzenia marki rodzinnej. Jej celem jest m.in. wprowadzenie na rynek nowych produktów, dla których podstawową wartości jest tradycja rodzinna.

6. Strategia co-brandingowa – ma zastosowanie w przypadku współpracy producentów w indywidualnie oznaczonych działaniach. Polega na umieszczeniu dwóch różnych marek na jednym produkcie, np. Sony-Ericson.


 


 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.