Zasady tworzenia marki luksusowej

Zasady tworzenia marki luksusowej

Stworzenie marki luksusowej i utrzymanie jej na rynku rządzi się innymi prawami niż popularne marki. Odmienna strategia marki, a przede wszystkim sposób zarządzania marką luksusową sprawiają, że jest dostępna dla wąskiego grona odbiorców.

Istotą każdej marki luksusowej jest brak odpowiedzi na oczekiwania konsumentów. Aby jednak proces jej tworzenia przebiegał prawidłowo i mógł zagwarantować sukces, warto przestrzegać kilku zasad.

1. Unikalne elementy brandu to podstawa do wyróżnienia marki na rynku. Klient marki luksusowej jest wymagający i chętnie sięga po produkty wyjątkowe, odróżniające się od pozostałych, które będą stanowić swoistą wizytówkę dla niego, jako posiadacza danej rzeczy lub użytkownika wskazanego dobra luksusowego.

2. Wyraźnie zdefiniowana grupa odbiorców, do której marka będzie skierowana. Należy poznać jej potrzeby, możliwości i wymagania, a następnie dostosować się do jej potrzeb i podążać za wszelkimi zmianami w sposobie postrzegania dóbr luksusowych.

3. Customer Experience Design musi być elementem dopracowanym do perfekcji. Chodzi nie tylko o wrażenia klienta przy kontakcie z produktem – jego wyglądem oraz jakością, ale także o obsługę klienta. Przy projektowaniu produktu marki luksusowej należy pamiętać o konsekwencji i spójności, a także zadbaniu o każdy detal tak, aby użytkownik dobra wiedział, że jest to dobro unikatowe, niedostępne dla wszystkich.

4. Relacje z klientem jest bardzo ważnym elementem w strategii marki. Klientów marki luksusowej należy bowiem traktować tak, aby czuli się wyjątkowi na każdym etapie – wyboru, zakupu produktu, a także jego użytkowania

5. Troska o określony poziom – marka luksusowa musi być utrzymywana stale na równym poziomie lub nieustannie ulepszana. Należy również pamiętać o tym, aby dostęp do niej był ograniczony dla wybranego, dość nielicznego grona odbiorców.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.